söndag 7 september 2008

Svart, vitt & grått

Nu vill man bara krypa ner i badet när det är så grått ute och då har vi härliga badbomber, tvålar och skönt badsalt med lavendel eller citrondoft att välja mellan. Temat denna vecka i bloggen får bli svart, vitt och grått - med allt från bad till vackra knoppar och sköna träskor. Vackra askar med madonnor ( jo, jag gillar madonnor) och sköna stora golvpuffar med fransk text är en del av det som har kommit hem till butiken.

Nyhet!!! Väggschabloner att måla på väggar med tänkvärda danska ord har kommit in och de har ett otroligt vackert typsnitt och finns i två varianter. Det ena är ett punschrecept som är perfekt att sätta upp i ett kök eller vid din matplats och det andra är mindre med en förklaring av vad en riktig vän är. Dessa måste ses så säg till oss i butiken. Det finns bara 6 stycken av varje och ett stycke punschrecept åker hem till mig och vårat kala vardagsrum då jag har väldigt svårt att hitta tavlor!

Tänkte passa på att tipsa om en bra film till er som har barn eller bara gillar roliga filmer. Wall E heter den och den går på bio nu och det var länge sen mina barn satt stilla en hel bioföreställning. En helt underbar film som även får barnen att tänka efter hur det kan bli om vi bara skräpar ner i naturen!

Ha en fortsatt bra vecka och jag vet att älgjakten börjar så nu dansar råttorna på borden. Go Girls! Måla om, köp nya gardiner och sen när mannen kommer hem säger du "Men älskling, de här gamla gardinerna köpte jag ju förra hösten!"

Tjocka tröjor på
Sylvia

3 kommentarer:

Lina sa...

Micke skulle inte ens se om jag bytt gardiner så jag skulle slippa ljuga!

Vi ses säkert i veckan!

Anonym sa...

hade jag visst

mikke

Anonym sa...

uppdatera oftare!